Jak dopadla páteční večerní jízda

Jak dopadla páteční večerní jízda

Veteráni Čelkovice:

Speciálně pro majitele historických strojů s datem výroby do roku 1945 připravili pořadatelé letošního setkání Veteráni Čelkovice v předvečer svého hlavního závodu samostatně hodnocenou páteční večerní jízdu. Předpovědi počasí příliš novince nepřály, přesto se po celé odpoledne zdálo, že atraktivní podívaná proběhne za sucha. Bylo tomu tak i v okamžiku startu prvního ze sedmnácti přihlášených vozidel.

Bohužel, déšť přišel dříve, než všechny posádky stačily urazit předepsaných 20 kilometrů, a tak zejména motocyklisté zaslouží to nejvyšší uznání za vytrvalost, s níž přistoupili k jízdě. Ani jezdci v předválečných automobilech na tom však nebyly lépe, někteří dokonce ze solidárnosti ke svým kolegům na motocyklech odmítli natáhnout střechu, i když jednu chvíli byl déšť opravdu intenzivní.


Páteční jízda s rychle nastávajícím soumrakem byla zahájena přesně podle časového harmonogramu v 18 hodin a 15 minut. Po minutě následovaly další posádky. Před sebou měly něco málo přes dvacet kilometrů jízdy ulicemi Tábora s přesunem do Sezimova Ústí I, dále pak na okraj Plané nad Lužnicí a zpět do Tábora přes Sezimovo Ústí II. Cestou je čekaly dvě průjezdní kontroly a těsně před závěrem celé etapy měřený úsek v legendárních čelkovických zatáčkách.

V cíli bylo klasifikováno 13 z 15 startujících posádek, Tatra 57b Jaroslava Pecína byla vedena vzhledem k roku výroby 1946 mimo pořadí a bývalý trojnásobný vítěz Jihočeského poháru pojal svou účast jako trénink na sobotní jízdu. Historicky prvním vítězem páteční Večerní jízdy Táborem se stal Jaromír Dvořák s Aerem 30 (1934), který po přepočtu koeficientem stáří vozidla nasbíral pouhých 2,884 trestných bodů, těsně následovaný Pavlem Kazdou s o rok starším Aerem 662. Nejlepším motocyklistou byl celkově třetí Petr Hanzal na Jawě 175 Special (1938). Podrobné výsledky najdete níže v příloze k tomuto článku.