Napsat do reportáže o 15. ročníku setkání historických vozidel Čelkovice na adresu pořadatelů, že štěstí přeje připraveným, by mohlo být považováno za rouhání. Ale posuďte sami. V sobotu 1. října, kdy se setkání uskutečnilo, panovalo nejen na jihu Čech, ale v celé České republice navýsost pěkné pozdně letní počasí. Sluncem prozářené cesty v okolí Tábora přímo vybízely k vyjížďce. I to byl jeden z důvodů, že se ke startu tradiční čelkovické jízdy dostavilo na 160 účastníků. Přitom ani po celý týden před tím neklesly denní teploty pod 20 °C. A pak přišla neděle s naprosto zlomovou změnou počasí. Prudce se ochladilo a téměř celý den propršel. Pondělí se neděli podobalo jako vejce vejci a od úterý na horách začalo sněžit. Slibované babí léto se nekonalo, a tak kdo přijel v sobotu do Tábora a domů se vracel ještě za teplého, slunečného počasí, mohl konstatovat jediné: To jsme ale měli štěstí! A samozřejmě měli štěstí i pořadatelé, protože pěkný prosluněný den představuje pro takové setkání polovinu úspěchu jistou.
video: David Brázda
Přípravy na 15. ročník soutěžní jízdy Veteráni Čelkovice byly zahájeny již o půl roku dříve na jaře 2016 hledáním vhodné trasy. Jak už to při takovýchto činnostech bývá, zasáhly do představ nepředvídatelné okolnosti a zpackaná oprava táborského Švehlova mostu, přes nějž vedla jedna z podstatných částí druhé etapy, si vyžádala důkladné přepracování itineráře. Z programu tak vynuceně vypadl tradiční měřený test pravidelnosti čelkovickými serpentinami a nahradila jej zkouška u zimního stadionu v Táboře. Čelkovicemi ale bylo naštěstí možné alespoň projet, a tak ani o tuto část jízdy nakonec nebyli účastníci ochuzeni. Další měřený úsek byl nachystán v Malšicích. Ten už nebyl tolik zaměřen na řidičskou zdatnost soutěžících, ale některým z nich udělal problémy záměrně zvoleným povrchem panelové cesty, imitujícím nerovné dlážděné silnice minulosti. V obou případech šlo o co nejpřesnější průjezd vytýčeného úseku předepsanou průměrnou rychlostí.
Po třech letech se stala hlavním etapovým městem opět Bechyně, kam historické stroje postupně dorazily kolem poledne. Program na náměstí, přítomnost starosty města a živá hudba přivítaly nejen startující posádky, ale také množství diváků včetně lázeňských hostů. V tom čase už tým časoměřičů vyhodnocoval dosažené výkony, aby po dojezdu závěrečné etapy z Bechyně do Tábora bylo možné na Žižkově náměstí vyhlásit konečné výsledky ve všech vypsaných kategoriích a rovněž udělit speciální cenu pořadatele. Vyvrcholením slavnostního ceremoniálu bylo následné vyhlášení nejlepších z Jihočeského poháru, který byl letos složen z pěti soutěží a jehož bylo táborské setkání Veteráni Čelkovice 2016 závěrečným dílem.
Konečné výsledky ČELKOVICE 2016
kategorie: | motocykly do 1950 | M1 | rok výroby |
1 | Milan Prokop | ČZ 150 C | 1950 |
2 | Miroslav Novák | ČZ 250 Sport | 1936 |
3 | Petr Sojka | Royal Enfield CO | 1939 |
kategorie: | motocykly od 1951 | M2 | rok výroby |
1 | Ladislav Čížek | Jawa 350/634 | 1975 |
2 | Michal Semler | Velorex 16/250 | 1961 |
3 | Jan Fučík | Jawa 250/353 | 1960 |
kategorie: | automobily do 1950 | A1 | rok výroby |
1 | Stanislav Pekař | Tatra 57 Sport | 1936 |
2 | Petr Mičan | Praga Piccolo 1128 | 1938 |
3 | Jaroslav Pecín | Tatra 57b | 1946 |
kategorie: | automobily od 1951 | A2 | rok výroby |
1 | Jakub Mencl | Fiat 128 A | 1972 |
2 | Pavel Konečný | Mercedes-Benz 240D | 1969 |
3 | Jaroslav Sladký | Trabant 601 | 1968 |
speciální cena: | |||
1 | Milan Kortus | Zetor 2011 | 1967 |
Fotogalerie: Michaela Woldřichová