V sobotu 4. října se opět po roce sjely do Tábora historické motocykly a automobily, aby se zúčastnily závodu, který uspořádala Střední průmyslová škola strojnická v Táboře jako jedno z posledních letošních setkání, určených motoristickým kalendářem pro majitele historických vozidel. V podstatě se jedná o vzpomínkovou jízdu do vrchu na kdysi slavné trati v Táboře – Čelkovicích, po které se proháněly veterány již počátkem 70. let. Vedle vlastního závodu v Čelkovicích připravili pořadatelé z táborské průmyslovky pro diváky dvě zastavení s volnou prohlídkou historických strojů. To první se uskutečnilo hodinu před polednem na volném prostranství před Hotelem v Sezimově Ústí, druhou možnost měli obyvatelé Tábora mezi 13. a 14. hodinou na náměstí T. G. Masaryka v centru města.
Druhý ročník přilákal dvojnásobný počet účastníků, a tak se bylo opravdu na co dívat. Vedle nádherných automobilů z předválečného období, kterým vévodily anglický kabriolet Bentley z roku 1938 a vůbec nejstarší stroj soutěže Tatra 11 z roku 1923 pana Soukupa z Tábora, přijelo i tentokrát množství cenných motocyklů. Po loňském úspěchu očekávali organizátoři zvýšený zájem, ale to, že společně se zástupci domácí Jawy a ČZ přijede tolik velkoobjemových motocyklů BMW, Zündapp a Harley Davidson, je skutečně mile překvapilo. Počet vystavených značek byl reprezentativní, celkem se k závodu přihlásilo 32 motocyklů a 33 automobilů, z nichž mnohé měly za sebou více než 60 let života.
Závod se jel na čtyři samostatně měřené etapy, první tři se konaly za běžného provozu, ta čtvrtá se jela jako speciální rychlostní zkouška na uzavřené trati v čelkovických serpentinách. Každý z účastníků si mohl pro celý závod zvolit jednu ze tří průměrných rychlostí, její nedodržení pak pořadatelé hodnotili trestnými body. Mezi motocyklisty si nejlépe vedl Aleš Vondrka z Jindřichova Hradce, který s Jawou 250 Standart z roku 1936 nasbíral jen 8 bodů. Z domácích jezdců dojel na třetím místě Jan Mácha z Tábora na motocyklu ČZ 125 B roku výroby 1948. Mezi automobilisty byl nejlepší Tomáš Jokl z Humpolce, který řídil svůj kabriolet Bentley z roku 1938 tak precizně, že si připsal pouhé 2 trestné body. Hned za ním se umístilo bratrské duo Petra a Pavla Kazdových z Želečska, oba se shodnými vozy Aero 662 z roku 1931. Více než o výsledky však šlo o zábavu a bylo se opravdu nač dívat.
Záštitu nad setkáním převzaly stejně jako vloni táborská a sezimoústecká radnice, čímž napomohly úspěchu celé akce. Pořadatelé věří, že třetí ročník v roce 2004 najde stejné pochopení a že motoclub táborské průmyslovky bude moci opět obyvatelům Tábora i Sezimova Ústí předvést krásné historické stroje.