Po předehře v podobě komorně laděného třetího ročníku Večerní jízdy Táborem, který se uskutečnil v pátek 30. září 2022, se na druhý den (sobota 1. října 2022) dostavilo na start výrazně početněji obsazeného 20. ročníku celodenní soutěže Veteráni Čelkovice celkem 173 posádek. Startovní pole tvořilo 129 automobilů a 44 motocyklů. Každá tato skupina byla rozdělena do tří věkových kategorií, stroje vyrobené do roku 1945 (kategorie A1, M1) stroje z období 1946 až 1970 (A2, M2) a novější vozidla z let 1971 až 1992 (A3, M3).
Pro nejstarší stroje byla určena zkrácená, ale o krásné průjezdy neochuzená trasa v délce 60 km, ostatní účastníci akce obdrželi mapy s trasou v celkové délce 100 km. Celodenní program byl rozdělen na dvě etapy. Dopolední část zavedla posádky jižně od Tábora směrem k Soběslavi, během níž absolvovaly dva měřené úseky a jednu průjezdní kontrolu, po obědě naopak zamířily severním směrem na Jistebnicko, tentokrát s jedním měřeným průjezdem a dalším kontrolním stanovištěm.
V kategoriích pro nejstarší vozidla startovala většina účastníků předcházející večerní jízdy, a tak se jim naskytla jedinečná šance nasbírat poměrně slušné množství bodů do osmidílného Jihočeského poháru historických vozidel, který se podařilo pod dvou letech odkladu kvůli pandemii koronaviru znovu uspořádat a jehož bylo dvoudenní táborské veteránské klání závěrečným podnikem.
Do cíle soutěže na Žižkově náměstí v historickém centru Tábora dorazili první účastníci kolem půl druhé odpoledne. Jak se náměstí postupně plnilo veterány, přibývalo diváků, kteří je přišli obdivovat. A bylo se na co dívat. Kromě vozidel startujících ve veteránské soutěži zažil Tábor i jednu premiéru. Před pódiem byly vystaveny neobvyklé stroje české značky Metalex, vzácná historická formule Škoda MTX 1-01 s úplně prvním sériově vyrobeným šasi z roku 1971 a také nezaměnitelný roadster MTX Beach Buggy z poslední minisérie z roku 2021 s karoserií navrženou vynikajícím českým designérem Václavem Králem.