Jihočeský pohár historických vozidel se v sezóně 2016 konal potřetí v řadě (poprvé byl Jihočeský pohár uspořádán v roce 2014) a opět se soutěžilo o Putovní pohár hejtmana Jihočeského kraje. Úvodní ročník vyhrál Jaroslav Pecín s automobilem Tatra 57b (rok výroby 1945), o rok později jej vystřídal Karel Kovář na motocyklu Yamaha DT 250 (1979). V obou případech měli soutěžící možnost sbírat body ve čtyřech soutěžích, se třetím ročníkem ale nastala pozitivní změna. K pořadatelům z Jihočeského autoklubu - VCC Jindřichův Hradec, z KHV Křenovice, z Českého veterán klubu (pořádá soutěž Selské baroko) a SPŠ Tábor, která organizuje společně se společností QUO-ST Tábor a sdružením Asfaltado tradiční jízdu do vrchu v Táboře-Čelkovicích, přibyla pátá soutěž. Staly se jí Chotovinské zatáčky, akce pořádaná Václavem Janeckým a jeho Muzeem historických vozidel v Chotovinách.
Termíny a počty účastníků jednotlivých soutěží:
21.05.2016 Veteráni Jindřichohradeckem (92 startujících)
16.07.2016 Křenovická jízda (130)
06.08.2016 Chotovinské zatáčky (143)
03.09.2016 Selské baroko (138)
01.10.2016 Veteráni Čelkovice (167)
celkem startujících 670
Všechny akce se řídí jednotným základním pravidlem - jsou vypsány čtyři hodnocené kategorie:
kategorie M1 (motocykly do roku výroby 1950)
kategorie M2 (motocykly od roku výroby 1951)
kategorie A1 (automobily do roku výroby 1950)
kategorie A2 (automobily od roku výroby 1951)
V každé kategorii se přidělují body: za 1. místo 40, za 2. místo 32, za 3. místo 25, za 4. místo 22 …
Po skončení posledního závodu se vyhlašují podle celkového počtu získaných bodů jednak vítězové v kategoriích, jednak soutěžící s největším počtem bodů absolutně. Ten se pak stává držitelem Poháru hejtmana Jihočeského kraje.
Soutěžní úkoly, způsob vyhodnocení a další detaily zůstávají v kompetenci jednotlivých pořadatelů. Současně je kladen důraz na to, aby soutěže nebyly pojaty pouze jako sportovní akce, ale aby měly také společenskou a kulturní stránku. Proto pořadatelé dbají v rámci programu na propagaci technického dědictví i krás Jihočeského kraje, jehož území soutěžní trasy pokrývají.
Po skončení sezóny mohl organizační výbor vyhodnotit 3. ročník jako úspěšný. Podařilo se rozšířit počet soutěžních podniků ze čtyř na pět, nováček z Chotovin zvládl svou úlohu bez chyb. Stoupl počet účastníků na celkový počet 670 startujících, při soutěžích byla dodržována všechna bezpečnostní pravidla a nebyly vzneseny žádné protesty. Třetím držitelem Poháru hejtmana Jihočeského kraje se stal Jaroslav Pecín s automobilem Tatra 57b, který se tak po roční přestávce vrátil na trůn, když obhájil své prvenství z roku 2014.