Druhý společný ročník Jihočeského poháru historických vozidel 2015 s podtitulem Soutěž historických vozidel o Putovní pohár hejtmana Jihočeského kraje, který zorganizovala čtveřice pořadatelských týmů z Jindřichova Hradce, Křenovic, Veselska a Tábora, je minulostí. Loňské zkušenosti se promítly do letošních drobných úprav v organizaci a v pravidlech, v principu ale byla původní myšlenka zachována: Čtyři organizátoři se spojí do celoročního seriálu, současně ale budou respektovat specifickou podobu jednotlivých setkání tak, jak je má každý z pořadatelské čtveřice zažité. Cílem tedy není uniformovat akce do jednotného kabátu, ale najít několik společných bodů, aby bylo možné zajistit účastníkům soutěže o Jihočeský pohár regulérní podmínky během celé sezóny. Proto byla sjednocena pravidla v rozdělení startujících do kategorií a ve způsobu přidělování bodů. Vše ostatní již zůstalo v režii každého z pořadatelů a na účastníky jednotlivých setkání čekal různorodý program. Někdo se zaměřil více na sportovní stránku výkonu s prvky jízdy pravidelnosti (regularity), jinde se jednalo spíše o vyjížďku s plněním znalostních úkolů. Tento charakteristický rys Jihočeského poháru se tedy podařilo v roce 2015 uchovat.
Podařilo se rovněž udržet zájem startujících o účast v seriálu a pořadatelé si rozhodně nemohli stěžovat na malé množství diváků. Dohromady se ve startovních listinách při akcích Veteráni Jindřichohradeckem, Šestá křenovická jízda, Selské baroko 2015 a Čelkovice 2015 objevilo oficiálně 457 startujících a další necelá stovka představovala hosty nebo účastníky, kteří se mimo soutěž připojili alespoň k části některé z akcí například účastí na výstavě vozidel nebo startem při jízdě do vrchu apod.
Přestože bylo před zahájením sezóny v plánu získat pro Jihočeský pohár některého z dalších pořadatelů setkání historických vozidel z jihočeského regionu, tento cíl se nepodařilo naplnit. Odmítavé stanovisko oslovených pořadatelů bylo nejčastěji zdůvodněno neschopností splnit požadavek na přesné vyhodnocení pořadí a vyhlášení výsledků soutěže v určitém termínu. Je to pochopitelný důvod, protože se s tímto problémem částečně potýkají i současní organizátoři. Zajistit například kvalitní časomíru s okamžitým elektronickým vyhodnocením výsledků je nad jejich finanční možnosti a vyžaduje to profesionální zázemí. Je tedy otázkou před vyhlášením následujícího ročníku 2016, jakým směrem se vydat při dalším zkvalitňování a zatraktivnění jednotlivých soutěží a zda se podaří vtáhnout do Jihočeského poháru některé další zájemce z řad jiných pořadatelů.
Konečné výsledky Jihočeského poháru 2015 | |||
kategorie: | Motocykly do 1950 | M1 | bodů |
1 | Jiří Lacina | Jawa 250 typ 11 (1947) | 93 |
2 | Petr Buřič | Ariel B De Luxe (1929) | 65 |
3 | František Cimbura | Jawa 350 OHV (1939) | 40 |
kategorie: | Motocykly od 1951 | M2 | bodů |
1 | Karel Kovář | Yamaha DT 175 (1979) | 100 |
2 | Milan Kovář | Yamaha XT 250 (1979) | 98 |
3 | Vít Vávra | ČZ 150 Rikša (1951) | 40 |
kategorie: | Automobily do 1950 | A1 | bodů |
1 | Jindřich Musil | Tatra 57 Kabriolet (1932) | 84 |
2 | Jaroslav Pecín | Tatra 57 b (1945) | 78 |
3 | Stanislav Pekař | Tatra 57 Sport (1934) | 65 |
kategorie: | Automobily od 1951 | A2 | bodů |
1 | Zdeněk Brádka | Škoda 440 (1957)/GAZ M-21 Volha (1964) | 51 |
2 | Milada Dvořáková | Škoda Felicia (1961) | 44 |
3 | Antonín Šumavský | Cadillac Eldorado Convertible (1974) | 40 |
Putovní pohár hejtmana Jihočeského kraje pro rok 2015 získal Karel Kovář s motocyklem Yamaha DT 175 z roku 1979, který nasbíral absolutně nejvyšší počet bodů (100).