Typickým rysem pro Křenovice se staly historické automobily druhé poloviny 20. století, které se sem sjíždějí již od roku 2010, kdy se konal premiérový ročník této dnes již významné motoristické akce. S každým následujícím ročníkem rostlo setkání jak do počtu účastníků, tak do stále staršího data narození některých předvedených vozů. Vedle nadále převažujících automobilových youngtimerů, tedy veteránů z 60. až 80. let, se letos do Křenovic vypravila také skupina účastníků s motocykly z let 1928 až 1935 (Ariel 500 OHV model D/1928, Tornax 600 SV/1929, Praga BD 500 nebo NSU 251 OS/1935), kteří společně s hrstkou majitelů předválečných automobilů příjemně oživili startovní pole. Početné zastoupení měly také československé značky Jawa a ČZ, mezi nimi s nejstarším motocyklem přijel Václav Butal na Jawě 350 SV z roku 1935, zařazený do kategorie M1 (motocykly do roku výroby 1950). Nejstarším hodnoceným automobilem se stal kabriolet Škoda 430 z roku 1929 Václava Novotného ml., který obsadil druhé místo v kategorii A1 (automobily do roku výroby 1950).
Nejpočetněji byla zastoupena kategorie A2, tedy automobily vyrobené po roce 1950. Zde bylo hodnoceno celkem 90 účastníků, přičemž startovní pole bylo skutečně velmi pestré. Tradičně silné zastoupení měla v Křenovicích značka Ford. Těchto automobilů v různých typových provedeních (Escort, Cortina, Granada, Capri, Taunus, Mustang, Transit) jsem ve výsledkové listině napočítal dohromady 23. Pozadu nezůstala domácí Škoda s 21 účastníky, ale nescházeli ani zástupci dalších světových výrobců: Mercedes, Porsche, VW, BMW, Lancia, Fiat, Citroën a rovněž jedno Ferrari. Majestátně působily mezi evropskými značkami americké koráby Cadillac Eldorado. Chrysler 300 nebo sportovní Chevrolet Corvette. Bonusem pro návštěvníka byla stejně jako vloni jízda v historickém modrobílém linkovém autobusu Škoda RTO.
Křenovická jízda byla součástí čtyřdílného Jihočeského poháru jako jeho druhý podnik. Proto nepřekvapilo, že se na startu objevilo vícero jmen, která jsme mohli zaznamenat již o šest týdnů dříve při soutěži Veteráni Jindřichohradeckem, jež letošní klání o pohár hejtmana Jihočeského kraje otevírala. Důvod byl jasný. O zařazení do celkového hodnocení poháru rozhoduje účast alespoň ve dvou soutěžích a celkový bodový zisk nakonec určí pořadí v jednotlivých kategoriích i absolutního vítěze. Je ke cti obhájce titulu Jaroslava Pecína s Tatrou 57b (1945), že zatím nevypustil žádný ze startů, a tak si mohl ke čtvrtému místu z Jindřichova Hradce připsat vítězství v Křenovicích, které ho po dvou závodech vyneslo do čela průběžného pořadí v kategorii A1 a v absolutním pořadí na zatím dělené první místo společně s Milanem Kovářem (oba 58 bodů), startujícím na motocyklu Yamaha XT 250 (1979) v kategorii M2.