Svatováclavské Čelkovice v cíli

Svatováclavské Čelkovice v cíli

Veteráni Čelkovice:

Vydařená předehra v podobě Večerní jízdy Táborem předznamenala podobu pokračování setkání historických vozidel Veteráni Čelkovice 2021. Posádky z pondělního večerního programu vyslyšely přání pořadatele dvoudenní akce a většina z nich se přihlásila k účasti i do úterní orientační jízdy. Ta jim nabízela jak zopakování některých testů přesnosti z předchozího dne, tak zážitek z dvoukolového putování podle trasy táborským regionem, vyznačené na mapách, které všichni obdrželi při registraci před startem. Připočteme-li k tomu nadstandardně příznivé počasí a kvalitní cesty s nádhernými výhledy, měl každý z účastníků na co vzpomínat.

Posádky historických vozidel, startující pravidelně v rámci setkání Veteráni Čelkovice, již vědí, že se nejedná o pouhou projížďku, ale že každoročním cílem pořadatelů je připravit zajímavou orientační jízdu se soutěžními prvky. Ty prověřují dobré řidičské schopnosti, odhad, spolupráci se spolujezdcem i orientační smysl v mnohdy neznámém prostředí. Proto jsou součástí jízdy testy přesnosti (RT) s předem známou délkou a stanovenou průměrnou rychlostí, při jejichž průjezdu je cílem posádky přiblížit se co nejvíce ideálnímu času. Na trase je rovněž několik průjezdních kontrol (PC). Jejich minutí, případně nezastavení v nich je penalizováno trestnými body.

Devatenáctý ročník setkání se mohl pochlubit skutečně pestrou přehlídkou historických automobilů a motocyklů z doby předválečné i poválečné díky propojení Večerní jízdy Táborem a úterní části akce. Diváci tak mohli obdivovat na tři desítky vozidel nejstarší kategorie do roku 1945, pro něž byla připravena trasa v celkové délce 75 km, rozdělená na dvě části. Dopoledne se posádky vydaly od táborské průmyslovky přes čelkovické serpentiny na jižní okruh směrem na Lom, Želeč, Klenovice a zpět do Tábora. Odpolední severní okruh je zavedl do Chýnova, Dolních Hrachovic a přes Jeníčkovu Lhotu opět zpátky do Tábora. Ještě před tím, než dorazily do cíle u zimního stadionu, byla pro ně připravena půlhodinová zastávka v historickém centru města na Žižkově náměstí, kde svá vozidla představily na velké charitativní akci spolku Centrum Kaňka, pomáhajícího dětem s postižením.

Zajímavé kousky mezi přihlášenými vozidly pocházely také z období 50. až 80. let, mezi nimiž mohli diváci sledovat v akci britské roadstery Triumph a MG, německé Mercedesy nebo Porsche, francouzskou Simcu nebo legendární Citroën DS, italské Fiaty nebo dokonce jedno Ferrari. Z domácích automobilů přihlásili účastníci nejčastěji různé typy škodovek, ale také raritní otevřené vozy MTX Roadster nebo MTX Cabrio. Mezi motocykly dominovaly dvě značky, a to domácí Jawa a ČZ. Poválečné stroje během dne urazily dohromady 113 km. Jižní okruh měly prodloužený o cestu z Lomu do Malšic a Sudoměřic u Bechyně, odpolední severní okruh je zavedl z Chýnova až do Mladé Vožice a odsud přes Nemyšl a Sudoměřice u Tábora opět zpět do cíle u táborského zimního stadionu.

19. ročník se organizačně vydařil. Jestli si ale účastníci něco nejvíce pochvalovali, pak to byl výběr atraktivní trasy po okreskách v okolí Tábora. Dojem z jízdy navíc umocnilo vydařené slunečné počasí. A tak se nezbývá než těšit na příští, tentokrát jubilejní dvacátý ročník setkání historických vozidel Veteráni Čelkovice v poprázdninovém termínu roku 2022.